Z kolei na tworzeniu rozwiązań wykorzystujących możliwości beaconów skupia się warszawski start-up Ifinity. Jest wykonawcą projektu Virtualna Warszawa, który w założeniach miał pomagać niewidomym i niedowidzącym mieszkańcom Warszawy, a z czasem rozszerzony został na instytucje publiczne, środki komunikacji miejskiej, przestrzeń turystyczno-kulturalną.
Założony przez Adama Jesionkiewicza Ifinity skupia się na rozwoju w ramach szeroko pojętego obszaru smart-cities, tworząc rozwiązania dla miast, administracji publicznej, sektora edukacyjnego, służby zdrowia czy galerii i obiektów muzealnych. W połowie 2014 r. w spółkę zainwestował fundusz Speed Up Venture Capital Group, obejmując prawie jedną trzecią udziałów i ustalając wycenę Ifinity na poziomie 38 mln zł.
Popularność technologii zbliżeniowych rośnie z kwartału na kwartał, a beacony coraz częściej można napotkać nie tylko w sklepach i centrach handlowych, ale w muzeach, restauracjach, na lotniskach czy stadionach. Jeśli beaconowa rewolucja dojdzie do skutku, firmy takie jak Estimote czy Kontakt.io czeka świetlana przyszłość. Kto wie, czy polska „Beacon Valley” nie stanie się wtedy istotnym miejscem na technologicznej mapie świata?
(...)