Astrography to nie jest biznes o "wydrukach". Zdaję sobie sprawę, że jest tu wiele osób, które nie mogą sobie wyobrazić, co jeszcze moglibyśmy robić. Ten wpis potraktujcie w roli otwieracza biznesowej wyobraźni.
Kosmos postrzegam jako niezwykle pojemny parasol tematyczny, który chciałbym w przyszłości eksplorować - w szerokiej perspektywie produktowej. Jednym z punktów na mojej "mapie Astrography® by Disney" są Parki Rozrywki. Gdzieś, w bardzo odległej przyszłości widzę, jak Astrography - wzorem Disneya - buduje takie parki. Możecie w nich nie tylko dobrze się bawić, czegoś się nauczyć, ale także poczuć namiastkę eksploracji kosmosu. Trudno jest mi sobie wyobrazić bardziej inspirujące doświadczenie dla dzieci, ale nie tylko, bo przecież w Disneylandach dorośli też całkiem przyjemnie spędzają czas.
Moon Resorts Las Vegas
Wygląda na to, że w tym temacie nie będziemy pierwsi na świecie. Przed chwilą przeczytałem newsa, że taki kosmiczny park planowany jest w Las Vegas. Trudno sobie wyobrazić lepszą lokalizację. Z zazdrości jestem cały fioletowy. Biorąc pod uwagę mocno wzrostowy trend popularności kultury kosmicznej uważam, że ta inicjatywa wpisuje się genialnie w najbliższe dekady księżycowego hypu. Wyobraźcie sobie powrót USA na Księżyc w ramach misji Artemis. Już sam przelot Yusaku Maezawy i jego artystycznej załogi dookoła orbity w ramach cywilnej misji DearMoon wywoła falę tsunami zainteresowania Księżycem.
Trudno mi sobie wyobrazić, że będąc w Las Vegas, ktoś nie chciałby tego zobaczyć na własne oczy. Przypominam, że to całkowicie sztuczne miasteczko odwiedza 30-40 milionów ludzi rocznie. Niech tylko 5% z nich da się namówić na wizytę w księżycowym resorcie za 500$ i miliard dolarów wpadnie na konto każdego roku. A to tylko pewnie czubek góry lodowej potencjału monetyzacji tego miejsca.
Księżycowa kolonia
Głównym punktem programu ma być możliwość odwiedzenia "prawdziwej" księżycowej kolonii. Kolonia, która znajdzie się w górnej połowie kuli, będzie "dokładnie naśladować te, które są obecnie planowane przez NASA, ESA i wiele innych organizacji". Zwiedzający będą mogli spędzić 90 minut na doświadczaniu 10-hektarowej przestrzeni, używając do tego "księżycowego łazika", podziwiając księżycowy krajobraz poszatkowany kraterami.
Już sam "dojazd" do tej głównej atrakcji będzie nie lada przygodą - goście, w drodze do kolonii księżycowej, będą mogli przejechać się przypominającym kolejkę górską "promem księżycowym", który okrąża zewnętrzne apartamenty hotelowe.
Ludzie chcą doświadczać czegoś wyjątkowego, coś co da poczuć im efekt "Wow" - powiedział dziennikowi "The New York Post" Michael Henderson, współzałożyciel Moon World Resorts, Inc. "Loty w kosmos kosztują od 200 000 do 250 000 dolarów, więc masy ludzi nie będą mogli w nich uczestniczyć. Dzięki Moon [World Resorts] za 500 dolarów będą mogli chodzić po autentycznej powierzchni księżycowej i cieszyć się zwiedzaniem kolonii księżycowej w spektakularny sposób."
Budowa Moon Resorts Las Vegas zajmie około czterech lat i jest jednym z czterech obiektów o tematyce księżycowej, których otwarcie na całym świecie planowane jest na 2026 lub 2027 rok. Oprócz Las Vegas, inne obiekty planowane są na Bliskim Wschodzie, w Chinach i Hiszpanii.
Kanadyjska firma, na sam hotel/resort w Las Vegas, chce wydać 5 miliardów dolarów. Ma mieć powierzchnię ponad 0,5 miliona metrów kwadratowych, a jego najbardziej charakterystycznym elementem będzie replika Księżyca o wysokości 224 metrów.
Replika będzie miała wielkość zaledwie 1/75 000 wielkości Księżyca, ale to wystarczająco dużo, żeby pomieścić 4000 pokoi i apartamentów dla gości. W planach Moon Resorts Las Vegas jest także ogromne SPA, szeroka oferta gastronomiczna, powierzchnia handlowa oraz kluby nocne i salony rozrywki (kasyno). Dodatkowym uzupełnieniem księżycowej tematyki będzie klub nocny, który będzie znajdował się bezpośrednio pod statkiem kosmicznym i będzie ze swoich dysz odrzutowych rzucał światła na gości.
Biznes kosmiczny
Jak mogłeś się przekonać po przeczytaniu tej wiadomości, biznes kosmiczny to nie tylko latanie w kosmos, czy drukowanie plakatów o jego tematyce. Parasol i kontekst kosmosu jest niezwykle szeroki, popularny, a co najważniejsze, praktycznie dziewiczy i nie zgwałcony merkantylnym "dzikim zachodem".
Dlatego mój plan na Astrography szacuję w perspektywie co najmniej 30 letniej. Bardzo się cieszę, że już teraz świat odkrywa potencjał kosmicznej kultury, a za nim pójdą pieniądze na inwestycję.
Jeśli masz wolne 5 miliardów dolarów - daj znać. Wiem, jak można to zrobić lepiej.
Żródło informacji: travelandleisure.com