Adam Jesionkiewicz to człowiek renesansu i seryjny przedsiębiorca. W pewnym momencie rozwijał pięć firm, ale powiedział sobie dość i skoncentrował się na pasji, którą zamienił w biznes. Tak powstało Astrography.
Adam Jesionkiewicz w polskim internecie obecny jest prawie od jego początków. Zaczynał od pracy w Super Expressie, aby w 1999 roku założyć Ontel – jeden z największy vortali tamtych czasów. Choć miał przed sobą świetlaną przyszłość, to cieniem położyła się na niej internetowa bańka.
Rozpoznawalność w świecie startupów zdobył budując od zera Ifinity i technologię nawigacji wewnątrz budynków. Niestety biznes nie wypalił. Żyłą złota okazała się astrofotografia. Adam w wolnym czasie fotografuje gwiazdy, galaktyki i księżyce. Jeszcze w 2003 roku założył Astropolis.pl – społeczność ludzi interesujących się astronomią. Dziś sprzedaje im (i nie tylko!) piękne plakaty.
Plan na rozwój Astrophotography sięga jednak o wiele dalej, niż drukarnia prowadzona z salonu. Właśnie o tym rozmawiam z samym Adamem, który po latach obserwacji branży startupowej nie waha się wytykać jej ułomności.
(...)